Vår lilla hamster.

Idag när jag och karln satt och käkade kassler med annansringar (barndomsnostalgi på hög nivå) slog tanken oss. Om tre veckor kanske vi inte bor här längre! I VÅRT första hem! I VÅR första lya! I VÅRT första bo! Det är nästan så man blir lite tårögd. För man kan säga vad man vill om betongblocket vi bor i men själva lägenhten finns det inte många onda ord om. Det känns lite som att vi ska överge vårt lilla barn som vi vårdat med omsorg. Okej kanske inte vårt barn utan snarare vår lilla hamster.
Jag kommer nog känna ett litet hugg av vemod i hjärtat den dagen vi ska dra. Men sedan kommer jag glömma allt i åsynen av tvättmaskin, spishäll, öppen planlösning och ekparkett i alla rum. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Det är inte illa pinkat för en hyreslägenhet.

Bilder på den lilla hamstern:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0