Där sprack den veckobudgeten...

Idag underhöll vi oss med samma sak som resten av Sveriges befolkning den här helgen. Att försöka hitta saker att göra av de nyinkomna pengarna (som bränner på kontot) på. Jag har alltid fascinerats lite av affärernas dragningskraft under just lönehelgen. Jag antar att det svider lite mindre när kontot är helfullt snarare än halvtomt. Och som sagt är jag och karln inte mycket bättre vi...


Karln köper jämt fotbollsskor. Mest hela tiden faktiskt. Och det är jättetråkigt att titta på fotbollsskor. Idag har karln dock köpt hela två par. Det måste betyda att vi inte behöver gå och titta på fotbollsskor på jättelänge. Trevligt!


Jag har alltid velat ha en riktigt varm och bra vinterjacka. Men de är oftast dyra historier. Så jag bestämde för länge sedan att jag skulle ihandla en Didriksonsjacka så fort jag övergått från fattig student till hårt arbetande kvinna. Jag orkade dock inte vänta längre. Detta lär blir en knaper månad...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0