Tjöt.

Jag tjatar verkligen hål i huvudet på karln om eventuell möblering i den nya lägenheten. Då ska tilläggas att hyresbolaget varken sagt bu eller bä om bytet än så det är ju inte helt skrivet i sten så att säga. Men jag tjatar och tjatar ändå.

Lite titt som tätt (snarare tätt) låter det såhär hemma hos oss:

"Men om vi gör såhär då! Vi köper ett runt bord, för det behöver ju inte stå mot en vägg och då får vi plats med vårt vitrinskåp i det stora rummet!"

Några minuter senare mitt i ett samtal om något helt annat:

"Eller i värsta fall kan vi ju spara det gamla bordet  och så köper vi ett nytt vitrinskåp som är vitt. Då kan vi ha det gamla vitrinskåpet på kontoret. Så kan man ju faktiskt också göra!"

Seda går jag runt och mäter möbler och stirrar mig blind på ritningen över den nya lägenheten.

Snacka om att ta ut saker i förskott. Snacka om att trötta ut sin sambo fullständigt...


(Som ni ser har jag till och med spillt frukost på den stackars ritningen.)


Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

haha det är verkligen likadant här hemma - jag tjöötar olika ideér och undrar ibland om det ens fastnar i hans huvud, så många ord som trängs där =)



kram!

2009-09-17 @ 12:11:20
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0