7.

När jag gick på gymnasiet hade jag en trevlig prick i min klass som hette Pernilla. Nuförtiden har Pernilla en trevlig blogg. I den utmanade hon mig att skriva sju saker om mig själv som ni kanske inte vet. Jag är inte den som är den så let's go.

1. Jag är plattfotad.
Ja jag gör fotspår som liknar Kalle Ankas när mina fötter är blöta! Jag har i princip ingen hålfot alls! Detta leder till att jag har fruktansvärt svårt för att gå i klackar då de är anpassade för att man ska ha just en hålfot. Lika glad är jag för det...(men gladast är nog räven).

2. Jag har ett ärr från en spruta på armen.
Detta var länge ett mysterium för mig då jag endast kunde hitta ett liknande ärr på folk som var mycket äldre än mig. Efter att ha grubblat i några år gjorde jag slag i saken och frågade min mamma (varför detta tog några år är ännu oklart). Det visade sig att ärret kom från en vaccinationsspruta som folk i min ålder vanligtvis inte behövt ta då denna sjukdom inte funnits i Sverige på evigheter (kan det vara tbc? minns inte). Dock härjade sjukdomen lite smått i Finland under slutet av 80-talet så när vi skulle dit på semester en sommar var det bara att lägga sig under nålen.

3. Jag är en sladdis.
Det är 13 år mellan mig och min bror. Nej, det är inga fler syskon mellan oss. Ja, vi har både samma mamma och samma pappa. Vad våra föräldrar sysslade med i 13 år får ni fråga dom.

4. Florida är mitt favortiställe i hela världen (okej av de platser jag hunnit besöka).
Det är ingen nyhet att jag och karln gillar Florida. Vi semestrat där två somrar i rad nu. Att det antagligen inte blir av nästa sommar känns lite smått deprimerande. Jag längtar efter värmen, stränderna, människorna, shoppingen och maten! Låt mig inte ens börja på maten! Förövrigt förlovade jag och karln oss just i Florida.  




5. Jag gillar att tvätta.
Det är som terapi för själen.

6. Jag kan låta som Kalle Anka.
Det är inte bara fötterna som är en likhet. Jag kan låta precis som Kalla Anka också.

7. Jag har ett grymt bra långtidsminne.
Jag minns allt som alla andra har glömt bort. Det är pinsamt ibland när jag kommer ihåg människor som glömt bort mig. Men när man pluggar är det toppen. Jag har förövrigt ärvt det av pappa.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hahah skön lista! Och att du fick med kalle anka på den två gånger va bra jobbat! :D

2009-10-21 @ 16:52:59
URL: http://pernillabolwede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0