This is it.

Jag har egentligen redan en blogg. Men vi trivs liksom inte med varandra längre. Man kan säga att vi inte befinner oss på samma våglängd längre. Så nu gör jag slut…

… och skaffar mig något nytt. Så nu till var jag tänkte den här bloggen skulle börja.
Hade någon frågat mig när jag var 17 vad jag gjorde om tio år hade jag svarat något som liknade en scen ur ”Sex and the City”. Ni vet, det var ju lite trendigt då. Jag är nu 22 och har kommit halvvägs på de där tio åren och framtidsplanerna har förändrats. Om fem år ser jag trädgård (med tillhörande hus), karln, en hund vid namn Sixten och rödhåriga kids med dåligt pigment (okej, vi kanske bara hunnit med en av det sistnämnda). De säger ju att det är ”Desperate Housewives”-liv som är trendigt nu. Vad vet jag? Kanske är jag bara en trendig tjej, eller så har jag bara vuxit upp, eller så förändrades det när jag var 19 och träffade en karl på en sunkig krog. En karl som numera är känd som karln (i bestämd form) och som jag tänkt dela mitt liv med.

Så välkommen till en kärleksförklaring till sambolivet, en samling sista fungeringar i mellanlandet mellan ung och vuxen och kanske några ordspyor av tentaångest när den slår till…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0